Biljävel!!

Jag tog mitt körkort för inte så länge sedan...wohoo till mig!! Hur som helst så har jag en liten söt bil som jag rullar fram med. Just nu är jag nämligen hemma och hälsar på mina päron och min pappa tar juh sin vanliga kontroll av bilen när jag besöker. Han byter allt som behöver bytas och fyller på allt som behöver fyllas på. Min egen lilla söta mekaniker =)

Pappa upptäckte dock ett problem igår som han inte kunde åtgärda själv. Jag behöver visst göra något som heter hjulinställning, detta måste man göra på en verkstad och kostar runt 800kr. Crap tänkte jag då men ok det behövs väl fixas. Pappa erbjöd sig att betala men jag vet att mina päron inte är världens rikaste så som en ansvarig vuxen så sa jag att jag skulle pröjsa själv.

Vi åkte till verkstaden imorse, de tar en titt och säger att jag behöver byta två olika grejer innan jag kan göra hjulinställningen. Allt detta roliga kommer att gå på exakt 2619kr !!!!

KUKEN!!

Så mycke har jag inte att lägga ut för biljäveln! Återigen tyckte pappa att han kunde betala det åt mig men jag och mitt sketna samvete kunde inte säga ja. Vi kanske skulle dela istället för min tajta studentplånbok säger promt ifrån!!

2619 riksdaler...helt jävla sjukt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0