Måste man gifta sig?

Underbar dag idag! Har inte ens hunnit äta frukost och far min har redan börjat tjaffsa med mig om giftermål och barnbarn. Ingen av mina syskon är gifta och i min kultur så anses man ha misslyckats om man inte är gift. Precis som alla andra kulturer egentligen där man deffineras efter sin partner. Och är det så att man inte har någon så deffineras man som ingen antar jag.

Det som utlöste tjaffset idag var att min kusin ska gifta sig och min pappa tycker att det är jobbigt att ingen av hans barn är gifta. Han anser att hans enda uppgift i livet har varit att se till att hans barn stadgar sig i sina egna hem. Nu känner han att han har misslyckats. Då får juh självklart jag vara den första som får höra det. Men men...

Vad anser ni om giftermål? Är det något man måste göra för att bli hel som person? Kan man vandra livet igenom som icke gift eller bör man då brännas på bål??






Kommentarer
Postat av: Thomas

När du hittar mr Right, det kommer du att göra, lita på på mig. Kanske inte imorrn, men om ett tag :-)

Gift dig för din skull och för hans skull. Inte för din pappas skull.

Kultur och traditioner är viktigt, men det är viktigare att du lever ett lyckligt och ärligt liv.

Min tjej är också ett "offer" för sina traditioner. Men samma traditioner ger också en massa glädje och trygghet. Inte helt enkelt... Jag läste nån stans:

Gör ditt bästa, så fixar livet resten. Det funkar rätt bra!

2009-08-22 @ 22:20:54
Postat av: tallica

*det är mycket jag kan göra för att göra pappa glad men att gifta mig med någon för att göra honom glad är inte en av dom. om jag nånsin gifter mig så lär det bli för min skull :)!*

2009-08-23 @ 02:27:14
Postat av: sara

jag kommer aldrig gifta mig. Inte för att jag inte vill gifta mig med Jonas utan bara för att jag inte förstår varför man ska gifta sig. Man älskar ju inte någon mer bara för att man är gift. Och man blir ju inte lyckligare heller. Det enda man gör är att man lovar varann något som man inte kan hålla. För ingen kan ju helt säkert veta att man kommer vilja leva resten av sitt liv med en människa, ingen kan ju se in i framtiden. Och att gifta sig pga av juridiska skäl måste väl ändå vara av fel anledning?!

2009-08-24 @ 09:30:23
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

jag förstår hur du tänker och håller delvis med dig..tycker absolut att det är fel att gifta sig pga juridiska skäl.

2009-08-24 @ 21:08:14
URL: http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0