Spermiedonator?

För ett tag sen så hade vi en liten diskussion om ett problem som en av läsarna Stefan hade. För att läsa det inlägget klicka här. Nu har jag fått en liten uppdatering från Stefan, fick in detta igår:


Varför min tjejkompis frågade om jag ville donera mina spermier var att hon är 37 år och den biologiska klockan tickar. Hon har dessutom nästan inga ägg i sina äggstockar och går i hormonbehandling för att få fler ägg i sina äggstockar. Nu har hennes kille fått ta bort sina testiklar på grund av cancer och de skulle försöka själva att göra barn den naturliga vägen när han fick operera bort sina testiklar. Jag vill som sagt hjälpa till med att donera mina spermier. Vi har diskuterat alla tre om detta att jag ska ha sex med hans tjej. Vi har beslutat att han får vara med och vara delaktig i när jag lämnar spermier i henne. Det blir som en trekant för oss tre. Det blir att barnet får veta hur det ligger till sen när barnet växer upp vilken som är pappan till barnet. Vi har tänkt prova ikväll med att jag har sex med henne. Hoppas det klarnar lite på min sits är och hennes kille och hon har det.


Ja jag hoppas verkligen att det går bra för er...alla tre! Huvudsaken enligt mig är att barnet inte tar skada av detta. Det är juh ändå barnet som är det viktigaste i den här situationen. Än en gång så måste jag bara få berömma dig för vilken fin vän du är som gör detta. Jag hoppas bara inte att du hamnar i kläm på något sätt! Och jag hoppas att du fortsätter uppdatera för oss hur det har gått? Massor av kramar på dig och lycka till!!

Vad tycker ni om den här sitsen? Har ni några goda råd eller frågor?


Kommentarer
Postat av: Thomas

Svårt, det verkar vara lite för rörigt, för många känslor för att det ska vara helt ok. Hur kommer det att funka för hennes man, med en trekant? Inte just ikväll, men ur ett längre perspektiv? Kommer han att känna att han inte "räcker till", inte är tillräckligt manlig? Och hur kommer hon att känna sig??

Hur kommer det att påverka deras relation? Är verkligen barn så viktigt???

2009-12-11 @ 11:31:02
Postat av: Anonym

varför vill hon ha just hans spermier? komplicerar det inte hela situationen? varför inte bara gå till en spermiebank? tänk sen hur hennes man känner när han aldrig får vara den "riktiga" pappan, där den riktiga pappan alltid kommer finnas där.

2009-12-11 @ 15:23:11
Postat av: tallica

Thomas: jag håller med dig om att det verkar jätte rörigt känslomässigt. jag tror deffinitivt att förhållandet kommer att påverkas och ja då tänker man om barn är "värd" all denna smärta?



Anonym: varför det just är hans sperimer hon vill ha vore intressant o veta! ja jag undrar om Stefan alltid kommer att vara närvarande?

2009-12-11 @ 15:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0