Hur kan du vara så hjärtlös??!

För ett par år sedan var jag tillsammans med en kille som var och fortfarande är mitt livs kärlek. Jag träffade honom när jag var väldigt ung men blev genast upp över öronen kär! Vi var tillsammans i fyra och ett halvt år. Vi skulle gifta oss och spendera vår smekmånad i Venedig. Trots att han älskade mig väldigt mycket och jag honom ännu mer så funkade inte vårt förhållande. Jag kom alltid sist på hans lista över prioteringar. Under hela vårt förhållande sa han en enda gång att han tyckte att jag var vacker. Jag hade redan accepterat att han hade svårt att uttrycka sina känslor men ibland behöver en tjej få höra lite ömma ord. Jag var olycklig men min kärlek höll mig kvar. Han hade en svår barndom som förklarade mycket för hur han var men efter fyra år så orkade jag inte mer. Upprepade gånger fick jag höra rykten om att han var otrogen men jag valde alltid att tro på hans extremt dåliga ursäkter. Kärleken gör en blind och svag..

Jag tog det svåraste beslutet i hela mitt liv och lämnade honom. Efter det hamnade jag i den mörkaste och svåraste perioden i hela mitt liv. Visst hade vi fler mörka stunder än ljusa men vi hade vissa stunder ord inte kan beskriva. Saknaden var enorm och styrkan att hålla sig borta från honom minskade dag för dag. Jag totalt tappade all grepp om min verklighet.

Det tog mig väldigt lång tid men jag tog mig tillbaka, tog mig upp på fötter igen. Jag träffade en pojke som jag fattade tycke för. Enda pojken sen mitt ex. Efter ett tag får jag reda på att han träffar två andra tjejer samtidigt som mig. Än en gång vart jag förkrossad. Efter den smärtan bubblades allt från mitt ex upp till ytan. Jag slöt mig inombords. Började att behandla alla killar som skit. Jag är verkligen ledsen över det men jag kan inte se er killar annat än som objekt jag kan tillfredställa mig själv med...för tillfället. Det är därför jag kan göra allt jag gör nu utan att känna det minsta ånger eller sympati. Jag tar inte hänsyn till någon annans känslor än mina egna och det är jävligt lätt för att jag har inga...

För er som undrar hur jag kan vara så kall och hjärtlös...




Kommentarer
Postat av: Thomas

Kall och hjärtlös???

Visserligen känner jag dig ju bara genom din blogg, man jag har aldrig upplevt dig som kall och hjärtlös!! Tvärtom, en varm kvinna med sååå mycket känslor. Inte helt enkel, inte helt vanlig, inte som alla andra. Men aldrig kall och hjärtlös!!!

Varm, het och spännande :-) och med en fantasisk aptit på livet.

2009-03-27 @ 11:13:47
Postat av: aikonen

Du har rätt, en gång är en gång för mycket.

Men jag kan inte släppa taget om det

2009-03-27 @ 20:23:40
Postat av: tallica

tack... :)

2009-03-27 @ 23:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0