Älskar livet just nu!

Ok  måste bara berätta lite snabbt vad fröken tallica gjorde igår på dagen.  Vill först och främst säga att jag älskar livet här borta! Igår på morgonen så var vi i skolan kl 9. Runt kl 10 så börjar vi märka att dagen kommer att vara skit varm med massor av sol....vi hade lektion till 8 på kvällen. Vi drog ett beslut och sket i skolan! Jag och Licious åkte ner på stan, hittade en liten kinesisk restaurang och käkade as gott! Efteråt gick vi runt lite på staden och shoppade. Utmattade satte vi oss längst floden som åker genom staden och solade. Efter en halvtimme ungefär så träffade vi spanjorerna och följde med de hem. De har världens största terass med väldigt sköna stolar. Så där satt vi i solen, drack öl och rökte en joint. Jag brukar aldrig röka...tycker egentligen att det är helt onödigt. Jag kan räkna på en hand alla gånger jag rökt i mitt liv men jag är inte emot det helt. Det kändes som det rätta att göra just då. Mooden var helt avslappnande skönt...går inte o beskriva! Där satt jag hög...lite full och hade alperna som utsikt från terassen!

Detta var det jag köpte, en somrig, tunn tröja och en riktigt söt sommar jacka:




Kommentarer
Postat av: Thomas

enjoy the ride!!!!

2009-03-14 @ 13:42:53
Postat av: sara

Fan vad härligt ni/du verkar ha det! Blir helt avis, själv sitter man här hemme i ett grått och trist göteborg och har ett jävla svenne jobb på kontor:(

Hur länge ska du stanna i Italien? Vad pluggar du till? Kännde du någon innan du åkte ner, eller åkte du själv? Kan du italienska? Pratar du engelska med spanjorerna?

Förlåt för hundra frågor men är så nyfiken, det låter så härligt och grymt att ha det som du...

2009-03-16 @ 12:39:09
URL: http://www.misspinklady.bogg.se
Postat av: tallica

ingen fara för frågorna...älskar frågor så ställ mer! Ok en fråga i taget:



Jag ska stanna här till antingen slutet av maj eller juni...osäkert än! Jag åkte ner hit med en av mina närmaste vänner så en vapendragare hade jag med mig :)! Jag kunde inte ett ord italienska...tja förutom vafanculo men nu så har jag lärt mig en massa :)! Yes jag pratar engelska med spanjorerna men de pratar så mycket spanska att jag har börjat lära mig det oxo.



Jag förstår att livet är trökit i det grå men vet du? Sverige är det bästa landet på den här sketna planeten! Våra lagar, system, mat...allt!! Tro mig...testa bo nå annan stans och du kommer att upptäcka hur underbart vårt avlånga land e!

2009-03-16 @ 14:23:28
URL: http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0