Hur man fixar sig en snygg vinter jacka!

Jag behövde en ny vinterjacka och jag har alltid velat ha en med jätte stor päls runt luvan. Det är så himla snyggt och ser så mysigt ut på vintern. Men jag har juh inte råd med värsta jackan som har värsta pälsen, dom kostar runt 4000-5000kr!!! Så jag gjorde detta och säg inte att tallica aldrig lärt er något!!

1. Jag gick in till Stadium och köpte mig en vanlig Everest jacka, svart. Den kostade mig 1300kr. Den är varm och sitter bra. Som ni ser så har den nåt skumt lurv som sitter på luvan. Fult som fan om du frågar mig!




2. Sedan åkte jag till diverse second hand affärer, typ Röda Korset, Myrorna osv. Där letade jag efter en gammal "kärring" jacka med fin päls. Det finns såååå många och dom är skit billiga. Jag hittade denna för 100 kr!





3. Sen så tog jag bort lurvet från luvan på min nya jacka, eftersom den fast satt med knappar så kunde jag ba knäppa upp och ta bort. Sen så klippte jag bort det fula lurvet. Jag klippte av pälset på kärring jackan, jag lämnade kvar ungefär 1,5cm kvar av tyget som pälset satt fast på så att jag kunde sy fast den på den nya. Kolla nedan! Sen när jag sytt fast den så var det bara att knäppa fast den på den nya jackan igen!!





4. Voila!!!!! Nu har jag en ny jacka med en skit fin päls!!! Och allt detta gick på 1400kr! Jävligt billigt för ett så fint resultat om du frågar mig :) !!! Jag är iallafall super nöjd och längtar tills det blir kallt..eller kallare!!








Vad tycker ni?? Vart det fint??


Kommentarer
Postat av: ghaiii

Ursnyggt!!! :) bra pimpat.

2009-10-11 @ 13:09:49
URL: http://ghaiii.blogg.se/
Postat av: tallica

Danke!

2009-10-11 @ 23:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0