Hjälp!!

Jag är kluven och kan inte bestämma mig. Jag behöver era åsikter! Jag har två olika jobb att välja mellan. Jag ska berätta om båda så får ni rösta på vilken ni tycker låter bäst.

Nordea
När ni ringer till Nordea's banken via telefon så kommer jag att vara en av dom som kommer att svara och bistå med hjälp. Detta jobb kräver en tre veckors lång utbilding och är väldigt nyttig, även som privat person. Rent jobb mässigt så tror jag att jag skulle trivas bättre med detta jobb eftersom det är en sådan variation på själva uppgifterna. Lönen är väl inte så himla bra men det betalar. Enda nackdelen är att jobbet är i min hemstad, staden jag hatar och vill ifrån!!! Jag hatar verkligen att bo här! Fördelen är att jag kommer att syssla med det jag har utbildat mig för.

Stockholm 
Här kommer jag att sitta på ett kontor med 7-8 grabbar, jag kommer att vara den enda tjejen. Det är ett jätte stort företag och vår lilla avdelning kommer att ha hand om inköpen. Som enda tjej så blir jag tvungen att ha lite skinn på näsan och kanske anstränga mig lite mer för att bli hörd. Men det är absolut inget som skrämmer tallica! rent jobbmässigt så kanske jag kommer att tycka att jobbet är enformigt och inte så himla spännande. Pengarna är bra! Fördelen är att jobbet är i Stockholm och jag har då chansen att komma härifrån! Nackdelen är att jag inte får syssla med det jag utbildat mig för.

Så...nu vet ni! Vad fan ska jag göra????? Vilket jobb väljer jag????



Vi kan alla njuta av denna underbara varelse medans vi funderar :) låt mig presentera min blivande make....Johnny Depp!!! Han vet bara inte om att han är hopplöst förälskad i mig...ska bara berätta det för honom ;) !!!



Kommentarer
Postat av: Thomas

Grattis!!!!

Ett stort grattis, det är ju buskul med två jobb att välja mellan =)Dessutom så har du verkligen gjort dig förtjänt av dem. Det är sällan uttrycket "vad var det jag sa" har passat bättre =)



Mitt tips är jobbet i Stockholm. Det ger mer möjligheter på lång sikt. På Nordea är risken stor att du fastnar där och fastnar i stan där du bor.... och ångrar dig om 15 år.

Inget jobb är permanent, trivs du inte är det enklare att hitta ett nytt jobb i Stockholm än... tja, var du är nu.



Lycka till och Grattis!! Du har verkligen gjort dig förtjänt av att kunna välja jobb!!

2009-10-08 @ 14:56:04
Postat av: Anonym

Vad du inte har nämnt är vilket jobb som ger dig mest i arbetslivet. Liksom vilket jobb kommer att ge dig mest i utvecklingen.

2009-10-08 @ 14:57:27
Postat av: Cicci

Om jag var du skulle jag nog chansa och ta jobbet i Stockholm. För att utvecklas måste man ibland gå utanför sin comfort zone och jag tror att jobbet i Stockholm ger dig en mer utmaning och därav gör det så att du utvecklas mer. Och som du säger, du vill inte bo kvar i din stad. Väg nackdelarna mot varann, om du väljer jobbet på Nordea måste du stanna kvar i "hålan" men i Stockholm är nackdelen är du inte får syssla med det du utbildat dig till och att jobbet kan bli enformigt. Så kortfattat kan man säga, vill du trivas på jobbet eller vill du trivas "hemma"/ utanför jobbet? Hoppas det hjälper lite i alla fall :)

2009-10-08 @ 15:11:19
URL: http://cicci85.blogg.se/
Postat av: tallica

*Thomas: haha TACK Thomas!!!! jag är sååå glad att du får säga "vad var det jag sa"!!! ja det kanske blir enklare att hitta nytt jobb om man redan bor i Storstaden...



Anonym: jag tror att jag skulle ha mer nytta av Nordea jobbet...rent kunskapsmässigt. det skulle gynna mitt cv mest.



Cissi: shit va svårt det blev...trivas på jobbet eller trivas efter jobbet?? fan jag vet inte..*

2009-10-08 @ 17:19:44
Postat av: Fisgris!

Gud va stolt jag ar over dig som har tva jobb att valja mellan, valdigt svart val dock!

Sthlm later ju jatte spannande och kul, men Nordea ar ju jatte bra merit! hummm ta det dar du tror att du far roligast och bast liv :p

Lycka till!

Puss Puss

2009-10-09 @ 07:29:31
Postat av: sara

Oj vad svårt...Tycker båda lät bra, men gå efter magkänslan, Ta vad som känns bäst! Tycker nästan att det sista jobbet lät lite mer intressant och spännande, Nordea jobbet känns som ett säkert kort....

2009-10-09 @ 10:30:05
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

*Fisgris: cp barn kan du komma hem nån gång!!! jag saknar juh din söta stjärt!!



Sara: fan va svårt det är! jag vet juh att Nordea är det säkrare kortet för framtiden ja... men...*

2009-10-09 @ 12:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0