Kan du få barn?

Jag har en kollega som nyligen gjorde slut med sin pojkvän för att hon hade fått reda på att han inte kan få barn. Dom hade varit tillsammans i sex månader och hon dumpade honom för att han inte kan få barn. Jag kan deffinitivt förstå att man vill ha egna barn men jag kan inte sluta tänka på hur han mår.

Jag kanske inte kan få barn, eller jag är ganska säker på att jag inte kan få barn. Kommer min framtida pojkvän att dumpa mig när han får veta det? Bör jag då på första dejten säga:

Öhm...ba så du vet så finns det en möjlighet att jag inte kan få barn så du kan ta ett beslut redan nu ifall du vill fortsätta träffa mig eller om du vill vidare...så bespar vi mig ganska mycket smärta längre fram!

Hur gör man liksom??? Är jag damaged goods?? Anses jag som skadat material?? För hon ser juh honom så. Ja jag vet att alla inte är likadana men om vi ska vara realistiska så tänker dom flesta så här!






Bildkälla


Kommentarer
Postat av: short stuff

svar: det är nog mest en vinter deppa..

lär gå över när jag får träffar dig igen över helgen .. :) massa kärlek

2010-02-03 @ 16:09:39
Postat av: Thomas

Så svårt....

Det är så lätt att förväxla barn med lycka på nåt vis. Barn gör en inte lycklig. Det är inte nåt krav att får barn för att leva ett lyckligt och bra liv. 40% av kvinnorna i Schweiz bort barn - och de mår riktigt bra :-)

Det är kul med barn - men det är mycket annat kul man måste välja bort också.

2010-02-04 @ 02:49:05
Postat av: tallica

jag tror att man kan bli lycklig utan barn men vad händer om man kommer till en punkt i livet då man verkligen vill ha egna??

2010-02-04 @ 09:55:34
Postat av: Thomas

Shit igen, att min DrPhil kopia inte funkar....

Jag vet inte!

Är man lycklig och trygg i sig själv...jadadadada

man får väl bryta ihop, samla ihop sig och gå vidare. Med ett leende på läpparna när man tänker på dagishämtning, sjuka barn, vaknätter,inga helgresor till Milano eller New York, trist sexliv, trista fredagskvällar framför TV:n, 1 sparad mille (det är vad de kostar...) slippa Volvo kombi, cool lägenhet i stan istället för radhus i förorten, kunna satsa på en kul karriär, slippa bäckenuppluckring (visst låter det äckligt!), slippa fula saker i granen, kunna ha sex mitt på dan i vardagsrummet, slippa ha fula möbler för att de är praktiska, spontant kunna gå på krogen efter jobbet, ha tid med sina vänner, slippa att vara en lattemamma och mycket, mycket mer!!!

2010-02-04 @ 14:38:45
Postat av: tallica

HAHAHAHA du är juh så jävla bäst!!

2010-02-04 @ 14:43:10
Postat av: efffy

Neeej jag hade aldrig dumpat någon för att de inte kan avla fram något barn. Man kan faktiskt adoptera barn från andra länder. även ibland Sverige. om än ovanligt. Åh. fast jag vill heldre adoptera även fast vi redan kan få barn >.<

2010-02-05 @ 20:00:06
URL: http://effy.blogg.se/
Postat av: tallica

hahaha avla! jag kommer deffinitivt att adoptera vare sig jag får egna eller inte för att det är så många barn därute som behöver ett hem.

2010-02-06 @ 13:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0