Kan man se nåt?

Det finns en sak som jag tänker på ganska ofta. En tanke som bland kan ockupera mitt sinne såpass mycket att jag kan sitta och fantisera om det. Och nej det är inte sex!! Ja jag tänker på det ganska ofta också men på sistone så har jag tänkt på detta:

Vad händer nu...härnäst?

Jag tänker mycket på framtiden. Framtiden i form av imorgon och en månad framåt. Vad kommer att hända? Kommer jag att vara lycklig om en månad eller kommer jag att vara ännu mer miserabel än vad jag redan är? Tänk om jag träffar Mister It om en vecka? Tänker om jag inte träffar honom först om 10 år??! Tänk om något hemskt händer?? Tänk om något underbart händer??

Ovissheten av att inte vad som gömmer sig längre fram kan få mig att sitta och grubbla. Men samtidigt är det juh ändå ganska coolt att inte veta vad som lurar runt nästa hörn.

Jag vet inte vad jag pratar om....lyssna inte på mig...mina tankar är alldeles för klottriga för att man ska kunna få någon rätsida på det alls! Men jag kan inte hjälpa och undra...gör inte ni det??




Bildkälla

Enligt Google så är detta framtiden...vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det är precis tvärtom. Typ....

Att man bestämmer ungefär var man vill hamna. Så hamnar man där. Ungefär.... Alla små val man gör kommer att styra dit man vill.

Iallafall på ett ungefär - men det räcker ju långt!!



Jag träffade en gång en tjej i Singapore. Hon hade ett coolt koncept för sitt liv. Inför varje nyår bestämde hon en grej hon vill uppnå under året. Bara en sak. Tillräckligt viktig, men inte oupnåelig.

Ett år köpte hon en till krog, nästa år en skilde hon sig osv. Under året så hittade hon alla möjligheter, valde bort annat och fokuserade.

Det funkade :-) Du vet, alla små val vi gör spelar stor roll.



Men vad vet jag om framtiden??

2010-01-11 @ 21:44:05
Postat av: tallica

jag tycker att du verkar veta mycket! Kloka ord...att alla små val man gör leder en fram till där man vill hamna. om man har tur dåra!

2010-01-12 @ 09:34:10
Postat av: Anonym

Tack :-)

Dr Phil och jag hahahaha

Visst handlar det lite om tur, såklart. Men också om att utnyttja den lilla tur man kanske har.

2010-01-12 @ 18:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0