Är du här?

Jag sitter oftast och tänker på vad som kommer att ske. Saker som jag kan ha att se fram emot. Och då går jag omkring och tänker bara på det. Jag fokuserar mig så mycket på vad jag ska göra om en månad, ett halvår...ett år. Låg och tittade på nån film igår kväll och en rollfigur sa:

"Var närvarande"

Då slog det mig! Jag tänker aldrig på att leva just nu utan tänker alltid på vad jag ska göra i framtiden. Tänker alltid att nån gång så ska jag men det blir juh aldrig av eftersom jag aldrig lever i nuet..

Det är svårt att ändra på sånt...eller? Går man miste om dagen varje dag då?  Någon som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: sara

Jag känner absolut igen mig. Ska också bli bättre på att vara närvarande och leva NU!

2010-07-07 @ 12:41:03
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: Lasse

Det är klart man tänker långsiktigt, men man får sig en funderare när människor blir sjuka eller dör, bäst att leva nu innan det är försent.



För övrigt har du en grym kropp :)

2010-07-07 @ 12:43:20
Postat av: tallica

okej skönt att man inte är helt lost själv! och tack Lasse!

2010-07-07 @ 14:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0