Vet du?

Det är konstigt hur snabbt man förändras. Hur man går från att bara vilja festa, springa omkring och leka rock stjärna. Skita i allt o alla. Leva för sig själv och totalt ge sig hän åt sina impulsiva känslor.

Jag gör det jag vill när jag vill med vem jag vill!!

Det är konstigt hur man ändrar sitt synsätt på tillvaron. Hur man går från att fantisera om sex till att fantisera om att någon säger jag älskar dig. Har man blivit vuxen eller bara mer ensam? Prioteringarna är väldigt annorlunda. Vill hellre gå till gymmet eller springa i skogen än att gå ut och hänga över en bar. Jag vill inte vara en längre...jag vill vara två. Snart vill jag inte längre vara två heller utan fler. 

Vad vill jag egentligen? Vet man någonsin vad man egentligen vill ha eller följer det som man bör vilja ha? Vet ni vad ni vill ha av livet? Kan ni berätta för mig vad jag vill ha?





Kommentarer
Postat av: Berra

Ha ha, känner igen det allt för väl. Men alla har väl sin egen "drog" för att fly den gråa vardagstristessen, bara att den visar sig i olika former. När man var yngre var det inte några konstigheter att gå ut och klubba flera dagar i veckan, nu låter man endorfinerna sprudla på gymmet istället. Eller ägnar man sig kanske åt andra aktiviteter som utsöndrar det härliga nor-adrenalinet?



Jag vet inte. Har själv haft samma tankar. Vad är livet? Är det när man vaknar upp hos polaren och det senaste minnet är när man lämnar den där lätt dekadenta pubben man förkrökat på eller är det när man kan se på något/n och bara ha ett fånigt smajl?

2010-05-07 @ 01:50:19
Postat av: Thomas

Tja, vad vill man av livet?

Känna sig älskad?

Att inte leva nåt slags grått vardagstristessliv, som Berra skriver?

Eller helt enkelt att ha nåt att längta efter?



Vad vet jag??

2010-05-07 @ 02:22:29
Postat av: sara

Känner igen mig i det där!



Jag var likadan förr, var ute varje helg, festade järnet, brydde mig inte mycket om nåt, tog dagen som den kom och brände pengar på allt och inget!



Idag är det annorlunda! Jag är värsta hemma frun, lagar middag varje eftermiddag, tränar 4 dagar i veckan, går ut med hunden, har par middagar och är allmänt vuxen.



Vet inte vad som är värst/bäst?!



2010-05-07 @ 09:47:58
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

Berra: oj jag skulle aldrig klara av att gå ut flera dagar i veckan nu, är helt trasig efter en utekväll hehe! men visst värmer det lite extra när man hittar något som lägger ett fånigt leende på läpparna?



Thomas: skulle man orka leva om man inte kände sig älskad? hemsk tanke! Thomas...du vet mycket!!



Sara: jag längtar så till allt det där med att gaya sig med par middagar och vara lite hemmafruig! jag antar att vad man tycker är värst eller bäst beror helt och hållet på var man befinner sig i livet. det verkar som om vi har kommit förbi det "ungdomliga" och vill ha mer kvalitet..

2010-05-07 @ 14:22:23
Postat av: Berra

tallica: Nej, jag tror bestämt att den magiska gränsen går vid 24. Passerade den förra året. Innan dess var det inte några konstigheter att spendera många nätter ute på stadens klubbar. :-)



Gäller att hitta någon att vara fånig med bara!

2010-05-08 @ 11:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0