Ensamstående mamma med två fullvuxna barn

Jag är hemma från jobbet idag också. Mammas målvärden för hennes diabetes låg imorse på 22. Det bör normalt ligga mellan 4-6. Jag håller stenkoll på vad hon äter och att hon tar sina tabletter. Ibland eller väldigt ofta så känner jag att jag är förälder åt mina föräldrar. Det är så mycket dom inte klarar av själva och jaghar oftast inget emot att göra allting heller. Det blir ibland bara lite för mycket för mig att ensam ta hand om. Alla mina syskon bor i andra städer och nu när jag flyttade hem tillfälligt så har jag mer eller mindre fastnat. Dom har blivit beroende av mig och mycket av det är mitt eget fel. Jag har självmant tatt hand om allt och nu så är det som det är. Dom få tillfällen då jag har tid för bara mig själv är dom helger då jag åker iväg för att träffa mina kompisar och enbart då. Det är skönt då att få komma iväg någonstans där ingen kräver saker av en, förväntar sig saker från en och blir ledsen, arg eller besviken på en för strunt saker. Det får jag tillräckligt av från annat håll. Jag är mentalt trött.

Måste hålla koll på vad dom äter, att mamma tar sina mediciner, att hon skär ner på jobbet för hennes kropp orkar inte med längre. Då åker ekonomin ner självfallet. Ska öppna ett sparkonto till dom där jag får lägga över pengar varje månad så dom har det kontot att ta av dom tillfällen då det inte räcker till.

Snart ska vi till banken. Idag ska vi upprätta fullmakter till mig. Så mamma o pappa inte alltid behöver vara med när jag ska sköta deras bankärenden. Det underlättar för mig.


Kommentarer
Postat av: sara

Har du gamla föräldrar?



Bara för att det är ens morsa och farsa så måste man inte alltid ställa upp och säga ja. Glöm aldrig det, du har alltid ett val...Trots att det kanske känns fel just då så kan det löna sig i längden. Ingen ska behöva vara vårdnadshavare för sina föräldrar.

2010-09-30 @ 15:45:11
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

joda jag är medveten om att jag har ett val men det finns ingen chans i hela vida världen att jag skulle säga nej när dom behöver mig. dom har offrat hela sitt liv för att jag och mina syskon ska ha det bättre. allt dom gjort för oss är obeskrivligt.

2010-09-30 @ 18:07:22
Postat av: Thomas

Du gör en fantastisk insats!

Försök bara att inte glömma bort dig själv. Kan du få mer hjälp av dina syskon?

2010-09-30 @ 20:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0