Min mamma

Jag kom precis hem från akuten. Mamma mår inte bra. Hon har vart lite krasslig i nån dag så jag tog henne till Närakuten tidigare idag. Där fick hon en tablett o allt var ok. Jag gick till jobbet sen. När jag slutade så ringde jag för att kolla hur hon mår och då var hon på väg till akuten. Hon har fått någon allergisk reaktion på något hon har ätit och det tillsammans med hennes diabetes har gjort att hon har fått riktigt hemska utslag över hela kroppen. Speciellt ansiktet. Man känner knappt igen henne. Allt igen svullet och gropigt...vet inte hur jag ska förklara. Och allt detta hände under timmarna jag lämnade henne och gick till jobbet. Läkaren vill att hon ligger kvar i ett par dagar. Under observation. Ifall att det skulle visa sig att det är farligt.

Jag fick panik inne på sjukhuset och sa att jag skulle ta lite luft. Gick ut, grät och ringde McGills. Trots att läkaren säger att det inte är farligt så gör det så in i helvete ont att se henne så där. Det ser så hemskt ut och hon har så ont. Svårt att andas och allt är svullet. Stackars mamma. Jag ska tillbaka till sjukhuset imorn bitti.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0