Här har du mitt hjärta..

Jag sa det och jag har gjorde det! Jag skrev ett mail till honom med allt jag känner, tänker och tycker. Det känns redan mycket bättre. Jag vet nu inte om han kommer att läsa mailet eller om han kommer att svara. Jag vet inte om han kommer att låtsas som om han inget vet när vi ses. Jag vet inte....allt jag vet är att jag har gjort mitt. Jag behöver nu inte fejka ett leende när jag ser honom för han vet hur jag känner och vad jag vill. Sen får han ta ställning till det.

"Hej,


Jag måste få lätta på mitt hjärta. Jag vet att du är i ett förhållande och dessutom är lycklig. Jag vet att det är orättvist och kanske även fel av mig att skicka detta till dig men jag måste. Jag är ärlig, det vet du, men jag har varit falsk mot mig själv. När jag ser dig så låtsas jag som ingenting och leker oberörd. Jag hälsar på dig och sätter på ett falsk leende för att du inte ska veta. För att du inte ska få mer dåligt samvete än vad du redan har. Men sanningen är att jag blir alldeles darrig i kroppen och stammar inombords. Och det är för att du fått mig att känna något jag inte trodde att jag hade inom mig. Något jag förnekade länge men till sist så gick det inte längre. Jag vill inte tänka tillbaka och tycka att jag inte sa allt till dig, allt som jag känner. Jag var så kär i dig och jag är det fortfarande.


Kommer du ihåg natten innan jag skulle åka? När jag var så ledsen och grät? Du tror säkert att jag grät för att jag skulle flytta, att jag skulle bort från tjejerna och att jag kanske var rädd för Italien. Men det var inte så. Jag visste att tjejerna skulle vara kvar när jag kom hem. Jag visste att jag så småningom skulle finna mig tillrätta i Italien. Jag grät och var ledsen för att jag visste att det var sista gången jag skulle få hålla om dig och kyssa dig. Jag visste att det skulle vara sista gången du skulle vara pojke med mig. Jag visste att när jag kom hem så skulle du inte vara där. Det var det som gjorde så ont. Det var därför jag var så tyst när du bad mig prata.


Nu är det som det är skitunge och hur mycket jag än vill så kan inte jag ändra på något. Det enda jag kan göra är att vara ärlig mot mig själv. Men jag har inte varit det eftersom jag tvingat mig själv att sätta på en mask när jag sett dig. Jag vet att det är lönlöst och dumt men mitt hjärta kommer att vänta på dig. Även om mitt förnuft säger emot.


Jag hoppas att du är lycklig, jag gör verkligen det. Även om jag ibland vill springa fram och lägga krokben för dig! Men jävligt ofta så önskar jag att jag inte hade åkt iväg för jag tänker att du kanske hade varit min nu. Du är den vackraste själ jag har träffat och jag kan inte fatta att jag lät dig glida bort. Jag hoppas att hon är medveten om hur fin du är och behandlar dig väl.


Ta hand om dig tjockis."


Kommentarer
Postat av: Thomas

Det var ett bra mail! Och säkert bra för dig att du skrev det. Skönt att veta att du har gjort vad du kan göra.

Ett råd bara, från en som varit där, låt bollen ligga hos honom nu. Du har gjort dit, nu är det hans tur. Om han inte svarar är det trist :-( Men då får du tyvärr bita i det sura äpplet och släppa taget, gå vidare.

Lycka till!!!! Hoppas verkligen att det blir bra, på nåt sätt.

2009-06-20 @ 15:38:26
Postat av: tallica

tack Thomas! förmodlingen så blir det så att jag får bita i det sura äpplet men då har jag iallafall gjort allt jag kan göra...

2009-06-20 @ 16:15:47
URL: http://tallica.blogg.se/
Postat av: Brainflakes

Modigt mail.

Det kostar att vara naken, men man slipper vara skyldig sig själv det ogjorda.

2009-06-21 @ 13:16:08
URL: http://brainflakes.blog.se
Postat av: sara

Bra gjort! Du ska aldrig ånga det du gjort, utan bara det du aldrig gjorde...Så hade du inte skrivit mailet så hade du ångrat dig sen. Så, bra gjort!

2009-06-21 @ 18:51:31
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

jo jag hoppas att jag inte ångrar detta nu...bara tiden kan visa antar jag..

2009-06-21 @ 19:12:24
URL: http://tallica.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt att det kändes bra att skriva mailet... Starkt gjort av dig tjejen!! <3

2009-06-22 @ 03:15:56
URL: http://carruffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0