Kärlekens ironi..

Ja vad ska man säga? Är hjärtat brustet igen...ja. Är jag förbannad på mig själv ...ja. Blev jag återigen lämnad för en annan tjej...ja. Livet är allt bra elakt. Man bygger upp en mur runt sitt hjärta för att förhindra att någon kommer in och krossar den. Efter ett tag så träffar man någon som man tror kommer att behandla ditt hjärta som ett ömtåligt glas....så man bygger en liten dörr. En liten dörr så att han kan få komma in ibland. Mer tid passerar och innan man själv ens har hunnit reflektera över saken så har muren raserat och man är nästan lycklig över det. Man är lycklig över att man har vågat ge sig själv igen och att någon faktiskt är villig att ta emot en.

Vad händer? Jo han säger det en annan sa till mig för ett halvår sen och på bara några sekunder så faller allt man byggt upp samman igen. Allt faller och man följer med ner i djupet än en gång. Exakt samma ord..

Han har träffat någon annan.  Han är ledsen men känner att han var tvungen att berätta det för mig för att han känner sig elak mot henne och mig. Någon annan har fångat hans hjärta eftersom jag misslyckades med att hålla kvar den. Någon annan får ligga där bredvid honom och bli omhållen nätterna igenom.

Ja...vad ska jag säga? Att det är rätt åt mig som trodde annat? Att jag får skylla mig själv för att jag inte vågade lite snabbare?

Jag säger nog ingenting. För det är precis det jag känner...ingenting alls. Är det inte konstigt...att efter allt så finner man sig själv alldeles tom?


Kommentarer
Postat av: spiderchick

pepp till dig!

2009-11-23 @ 11:10:56
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Brainflakes

Jag som resonerar tvärt om. Att det är än viktigare att hålla sitt hjärta öppet för människor som kommer nära.

Att än lättare älska och bli älskad och inte missa kärleken för att jag är sluten.

2009-11-23 @ 11:40:06
URL: http://brainflakes.blogg.se/
Postat av: Irony by Linn

Usch, jag hoppas att allting blir bättre! Be strong!



Sköt om dig!

2009-11-23 @ 11:51:54
URL: http://linnedins.blogg.se/
Postat av: tallica

Spiderchick: danke!



Brainflakes: jag är så himla utmattad, jag orkar inte gå igenom det här igen. jag förstår inte varför man frivilligt utsätter sig själv för detta??



Irony by Linn: tack!

2009-11-23 @ 12:00:39
Postat av: Irony by Linn

SV; Varsågod! Du kommer att klara dig fint.



Haha, jag vet, ibland är det faktiskt kul att göra illa sig! Om man typ halkar på snön med foppatofflor. Då får man skylla sig själv ju!



ha det bra! =))

2009-11-23 @ 12:13:25
URL: http://linnedins.blogg.se/
Postat av: Thomas

Shit.... vet inte vad jag ska säga.

Dr Phil komplex igen...

Men just nu, när du började komma ut. Det enda jag kan göra är att skicka en stor varm kram!!



Och jag lovar att aldrig med säga "vad var det jag sa" Det blir så lätt fel....

2009-11-23 @ 16:52:53
Postat av: tallica

hehe det gör inget! du ger mig stöd!!

2009-11-23 @ 18:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0