Varför fattar folk inte??

Det är en sak som jag inte förstår. Detta händer mig ganska ofta och jag börjar bli irriterad! Vissa dagar så är man inte så jävla social. Man vill vara lite mer själv.

Idag vid lunch så gick jag ner till luncrummet och det är ganska mycket folk där. Jag väljer att sätta mig vid ett tomt bord. Sätter på mig lurarna på min iphone och kikar på ett program medans jag äter. Jag kollar inte upp eller runt utan sitter där själv med min mat.

Man kan väl inte vara mer tydlig med att an vill vara själv?? Att det enda sällskap man vill ha är sin telefon. Varför...VARFÖR insisterar då folk på att alltid komma och sätta sig framför en och säga:

"Värst vad vi är osociala idag!"

eller..

"Nu tänker jag störa dig!"

Idag hände det igen. Jag satt där själv och ville vara själv. Inte nog med att det kommer en kärring och stör mig utan hon pratar non fucking stop under hela min lunch!! Hon tjötar på om hur hennes gamla arbetsplats skiljer sig från vår arbetsplats. Rutiner, info, kolleger...AAAAALLLTTT!!! Men jag skiter väl i det!! Jag skiter väl i hur ni jobbade på apoteket förut!! Jag vill bara att du håller käft så jag kan äta min mat ifred!

Men nej. Jag fick sitta där och artigt nicka på allt hennes skitssnack. För man kan väl inte vara så otrevlig och säga:

"Är du efter?? Kan du gå härifrån???





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0