Jag hade en vän...

Varför är människan så självdestruktiv? Varför gör vi saker som är dåligt för oss när vi vet skadan den ger oss? Inte nog med att vi är medveten om detta utan vi gör det om och om och om igen! Vi ljuger för oss själva när vi inte kan klara av sanningen...vi intalar oss något så lång ifrån sanningen.

Jag hade en vän som träffade en kille som hon blev jätte kär i. Efter bara några månader så flyttade de ihop, lite för tidigt om du frågar mig, men det är deras lycka och inte min. För ungefär en och en halv månad sedan så träffar jag på hennes kille på krogen. Han tafsar på mig och säger att han vill äta upp mig (Läsa inlägget). Jag berättade detta för henne självklart och när hon konfronterade honom så fick hon nån jävla förklaring och hon tror mer på honom (Läs inlägget).
Vi har knappt pratat sen dess.

Igår kväll får jag höra av en annan kompis att hon sitter och berättar för folk att jag var så jävla full så jag minns inte vad som hänt. Hon säger att jag har sagt så själv...LÖGN!! Hon säger vidare att hon tycker att det så himla synd att lilla fulla jag har missförstått allting...VA FAAANN!!! Varför ska jag hitta på nåt sånt?? Va fan kan jag vinna på det???

Jag visste att jag skulle få skiten...borde aldrig sagt nåt!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Vilken skithög!!! Dålig kompis.

Fast trist för dig som blir drabbad..... :-(



Det är tyvärr rätt vanligt, alldeles för vanligt, att folk som beter sig illa "hittar på" en ny sanning. Istället för att våga acceptera vad de gjort, så lever de i en annan verklighet.

Exakt som du säger, vi ljuger för att vi inte orkar med sanningen.



Fast, hade du inte sagt nåt, så hade du ju mått dåligt iallafall.... Du gjorde rätt, din "kompis" har gjort fel!! Du har ett rent samvete, din "kompis" får leva med sina lögner....

Fast... innerst inne, så vet de ju. Vilket gör att de ofta mår rätt dåligt.

2008-11-23 @ 15:50:32
Postat av: tallica

så mycket som jag är arg på henne just nu så vill jag inte se henne må dåligt...

2008-11-23 @ 18:06:01
URL: http://tallica.blogg.se/
Postat av: sarah

Ahhhh flytta ner till Malmö o bli polare med mig...

Hade varit sjukt najs att ha en redig raggningspartner om helgerna ;)

2008-11-23 @ 22:17:36
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: tallica

Världens bästa idé juh! Men du ska veta att jag inte kan ragga för fem öre...alla killar jag lyckats få har jag nästan snubblat över hehe!

2008-11-23 @ 23:56:09
URL: http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0