Nej jag förlåter dig inte!

Ikväll har jag varit på en bankett som min skola arrangerat. Jag klädde upp mig jätte fint, har ätit gott och druckit friskt! Nästan halva skolan var där...det var verkligen jätte roligt! Mot slutet av kvällen så träffade jag på en kille som jag dejtade för ett år sen, vi kan kalla honom för Bedragaren. Han är den enda killen som jag fått känslor för sen mitt ex, den enda killen som jag vart snäll mot och verkligen ansträngt mig för. Självklart så träffade han två andra tjejer nästan samtidigt som mig och sättet för mig att få reda på att vi inte längre träffades var genom att se honom hångla med en annan tjej. Jag vart helt krossad och jag till och med grät...det har enbart hänt en gång och det var för mitt ex. Hur som helst så har det gått ett år nu och han är tillsammans och bor ihop med tjejen jag såg honom hångla med. Jag hatade båda två väldigt länge men jag har kommit att tycka om henne och jag har kommit över honom. Nuförtiden så hälsar jag på båda och frågar de hur de mår.

Som sagt så träffade jag honom ikväll och han kramar om mig och säger:

"Det var länge sen vi kramades...förlåt mig. Jag har varit ond mot dig men snälla förlåt mig. Tack för att du har varit den större människan av oss två...tack för att du är så god hjärtad! Förlåt mig..."

Va fan ska man säga? Ja visst jag förlåter dig för att du stampade på mitt hjärta som du sen sparkade iväg?? Jag förlåter dig för att du gick bakom min rygg och skämde ut mig framför alla vi känner?? Jag förlåter dig för att du ignorerade mig och lät mig tro att det var något fel på mig??

NEJ JAG FÖRLÅTER DIG INTE!!!

Det var vad jag ville säga men så jävla svag som jag är så sa jag att det var i det förgångna och inget att tänka på längre. Detta för att han ska få ro...varför det? Han förstörde min kväll för nu sitter jag här med gråten i halsen och känner mig som en dum, blåst jävla idiot som borde veta bättre...igen! Han går juh självlart hem till sin tjej och sover med henne och jag lägger mig ensam och gråter en stund...


Kommentarer
Postat av: Muppen

Du är inte ensam, du har mig! =( Jag kan gråta med dig min älskade... Jag gav honom mord-blickar på dansgolvet för även om han sa så till dig ikväll så glömmer jag inte hur mkt han sårade dig. Jag var så glad när du var glad med honom så det kändes nästan som han krossade mitt hjärta också (vilket är du). Älskar dig.

2008-11-27 @ 03:36:06
Postat av: Thomas

Förlåta eller inte.....

Ska man förlåta för sin egen skull? För att kunna släppa taget. Om det funkar är det ok!

Eller förlåta för motpartens skull, så att de ska få ro? Varför ska man göra det? har de gjort en illa, så får de leva med det. De får leva med sina misstag och kanske lära sig av dem. Istället för att "bli förlåtna"

Det kanske är bättre att faktiskt svara:

nej - jag kommer aldrig att förlåta dig för att du gjorde mig så illa. Och jag kommer aldrig att glömma det. Det får du leva med.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att förlåta....



Dessutom - nu har han sabbat en kul kväll för dig!!! Jävla typ!!!!

2008-11-27 @ 08:09:22
Postat av: Thomas

ha!! Du kanske ska messa honom idag och säga att du har tänkt på ert samtal och att du faktiskt aldrig tänker förlåta honom!

2008-11-27 @ 08:11:44
Postat av: tallica

Muppen: Gumman jag älskar dig också! Det är så skönt att ha dig där min fina...alltid!



Thomas: Jag brukar förlåta för min egen skull men är faktiskt inte så säker i detta fall. Ja ett mess ahde inte varit illa nu men vet inte riktigt...

2008-11-27 @ 12:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0