Brukar ni få ångest?

Jag vet väldigt många som brukar få ångest dagen efter att de vart på krogen. De får inte ångest för att de har varit på krogen utan på grund av att de har druckit. Jag får aldrig det...om jag inte har gjort bort mig rejält och då brukar jag mest skratta bort det. Men varför är det så att många får just ångest. De har då inte gjort något speciellt som att göra bort sig, kräkas eller något. Kan det vara tecken på att man inte mår bra och ska absolut då inte dricka? Jag vet inte men jag har funderat lite över det där. Men hur ska man säga något sånt till en kompis?

"Du jag tror inte att du ska dricka när du får ångest dagen efter, detta tyder på att du inte mår bra psykiskt..."

Kan man säga så?? Äh jag låter det vara för stunden...är trots allt lite bakis från igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0