Har du dåligt självförtroende?

De flesta tjejer och killar har dåligt självförtroende...varför är det så? Jag kan emellanåt ha dåligt självförtroende, oftast i samband med något som har hänt. Men i överlag så är jag ganska nöjd med mitt utseende. Visst finns det vissa små saker här och där som jag skulle vilja ändra på men känner absolut inte att jag måste. Det finns ju tyvärr vissa som mår så dåligt över sitt utseende så att de inte vill lämna hemmet. De tror på fullaste allvar att folk kan kräkas om de ser hur fula de är. Det är juh en allvarlig sjukdom.

Vart jag än befinner mig så hör jag (oftast tjejer) som är jätte missnöjda med vikten, håret, näsan osv...när de egentligen ser hur bra ut som helst. Jag är nog inte en sån som får killarna att vända på huvet men jag är nog ganska attraktiv för några killar därute iallafall. Kanske för att jag själv är ganska nöjd. Så jag har en teori!

Detta är väl knappast något nytt men om man själv tycker att man är fin så utsrålar man någon form av energi och självsäkerhet som gör en attraktiv. Jag tror verkligen det. De dagar då jag själv tyckt att jag sett mindre bra ut så är det faktsikt ingen som tittat på mig men de dagar då jag kännt mig ganska fräsch så har man fått lite uppmärksamhet. Missförstå mig inte nu, jag säger absolut inte att få uppmärksamhet är viktigt utan det är hur man ser på sig själv som är det viktiga. Så alla vackra människor där ute (och jag menar då alla eftersom alla är vackra på ett eller annat sätt) slut atryck ner dig själv...DU ÄR VACKER!!! För det finns ingen speciell person som kan säga vad som är vackert och vad som är fult.

Skönhet ligger i betraktarens öga...


Kommentarer
Postat av: miss anonym

Bra skrivet!!

2008-09-17 @ 14:52:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22225
Postat av: tallica

Tack!

2008-09-17 @ 15:20:34
Postat av: sandra

sv: haha ja eller hur! den kommer säkert inte sitta lika snygg på mej! haha

2008-09-17 @ 16:30:40
URL: http://cherryskull88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0