Kan sex lösa problem?

Nu snurrar tankarna för fullt i mitt lite för stora huvud efter några kommentarer i ett tidigare inlägg. Jag sover jätte mycket nuförtiden och är ändå jätte trött. Då var det en klok läsare som tyckte att jag kanske skulle testa med att ligga lite. Det skulle nämligen göra mig piggare. Nu kan vissa tycka att det låter lite långsökt det där men jag tror han kan ha rätt. När jag var i ett förhållande och fick regelbundet sex så hade jag inga problem alls med min sömn. Jag sov varken för lite eller för mycket. Nu är det så att jag inte haft sex på ett tag och är konstant trött. Ja det skulle säkert underlätta om jag tränade mer, slutade röka och hade en mer hälsosam kost. Men det är mycket roligare och bekvämare att skylla det på brist på sex.

Sex kan juh faktiskt få oss att slappna av mer, stressa mindre och göra oss lite mer pigga samtidigt. Jag vet att om jag har sex på dagen så blir jag jätte pigg och energisk efteråt och har svårt att sitta/ligga still. Borde man då leka "gömma korven" lite oftare?? Jag tycker att det låter som en utomordentlig idé!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Dessutom är ju sex ett sånt bra tillfälle att stanna upp och fokusera på nuet, på sig själv, sin partner och på rytmen. Bara vara där och njuta.



"klok läsare" - tack!!! Vad glad jag blir :-)

2008-09-24 @ 10:36:43
Postat av: tallica

med tanke på att du typ är den enda som läser bloggen så är jag oxo glad att du är klok hehe

2008-09-24 @ 13:19:57
Postat av: Thomas

haha - men det kanske räcker med en som läser?

2008-09-24 @ 17:42:29
Postat av: tallica

Ja absolut! Jag blir bara glad :)

2008-09-24 @ 18:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0