Tvungen att höra av sig...

Har ni sådana kompisar som får er att känna er tvungna att höra av er? Jag har. Jag gillar inte sånt...att känna sig tvungen att ringa eller vara i konstant kontakt med varandra. Jag tänker så här. Är man vänner så spelar det inge roll hur ofta man pratar med varandra så länge man har någon form av kontakt. Man kan prata en gång i veckan, en gång i månaden eller en gång i halvåret...vad spelar det för roll. För jag blir väldigt trotsig när jag känner mig skyldig att ständigt höra av mig...då gör jag inte det. Jag hatar när en kompis ringer upprepade gånger och säger att man är kass på att höra av sig. Rent automatiskt så vill jag inte ringa och tänker då:

"Skit i o ringa mig da..."

Kompisar som inte är krävande älskar jag att ringa, även om jag absolut inte har något att säga. En god vän sa en gång:

"Dina vänner ska ge dig mer energi än vad de tar av dig..."

Kloka ord det där!



Kommentarer
Postat av: Elina

Haha hade precis den diskussionen med en tjejkompis! Varför har man dessa kompisar man "känner sig tvungen att höra av sig till" känner sig tvungen att säga "jag saknar dig, vi måste ses snart" när båda vet att det är en lögn? För vems skull håller man kontakten när båda vet att den äkta vänskapen som naturligt håller oss tillsammans är borta? Är det för att man ska slippa det dåliga samvetet? Jag tror det... :)

2008-09-18 @ 08:49:52
URL: http://eliinag.blogg.se/
Postat av: tallica

Jag tror att du har kommit på något där! Håller fullständigt med dig...varför denna skyldighet och säga vissa saker när båda vet att ingen menar det...lustigt det där!

2008-09-18 @ 13:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0