Inga kolhydrater!!

Min vän Muppen kör med GI dieten...tror jag att den heter. Man äter då inga kolhydrater. Jag har på sistone känt mig lite tjocker runt magen så jag har ändrat om livstilen ganska mycket. När jag var i Italien så började jag att gå ut och springa, vilket jag fortfrande kör med. Men jag har nu nästan slutat äta kolhydrater jag med. Visst fuskar jag då och då men jag har varit väldigt duktig annars. Men i söndags så var jag bakis så jag käkade pizza, åt ost bågar, chips och drack cola. Kan juh säga att jag kände av det igår för magen var alldeles hård.

Annars så känner jag att magen mår mycket bättre och jag har börjat tycka om sånt jag inte tyckte om förut. Ta broccoli till exempel...älskar det nu!!! Har börjat äta mycket från havet oxo, lax, tonfisk, kräftor och räkor. Mycket grönsaker och bönor, avocado och keso! Har nästan slutat äta bröd heelt och hållet. Äter inte alls lika mycket som jag gjorde innan heller så portionerna har blivit mycket mindre. Mycket pasta och ris förut men det har jag ersatt med grönsaker och sallad. Känner mig enormt nyttigare, fräschare och piggare!!

Tänk vad lite kan ändra på så mycket! Jag har inte gått ner i vikt eller så men det är mer hur jag känner mig! Det var dags för en förändring!! En nyare, nyttigare, fräschare och friskare tallica!!



Nästa uppdrag kommer att bli att sluta röka!! En väldigt dålig vana! Men jag känner att jag inte är redo för det riktigt ännu...men det ska göras jag lovar!! 


Kommentarer
Postat av: lillalivet

Vilken söt liten kjol ♥

2009-08-04 @ 09:38:06
Postat av: Sabina

Det är bra att tänka på att man ska må bra.

Jag önskar att jag inte hade en trasig fot så jag kunde ge mig ut och springa lite en ljummen sommarkväll! Det var bland det bästa jag visste.

Nu är min kondition nere i botten och det är svårt att motivera sig att sitta på en motionscykel inne på gymmet.. (Får inte till någon fart om jag cyklar ute i det fria:P )

2009-08-04 @ 10:31:26
URL: http://sab.blogg.se/
Postat av: tallica

*Lilla Livet: tackar!! jag älskar den...snodde den av min lilla syster hehe!



Sabina: va tråkigt med din fot! är inte heller så försjust i gym...men tänk va skönt sen när foten läkt och du kan springa på som faaan!*

2009-08-04 @ 10:34:50
URL: http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0