Musik tips

Jag har fastnat i Metallica's nät idag...så som många andra dagar! Men jag tänkte att jag skulle dela med mig några av mina favoriter. Mama said har ni nå inlägg nedan så den tar jag inte med.

Den här låten är sjukt stark och handlar om dom val man gör i livet som leder till den livstil man har. Videon är ganska rå och handlar om en strippa/prostituerad som har en liten dotter. Lyssna på texten och ni kommer att rysa!

Metallica - Turn The Page





Sjävklart måste vi ha denna låt med. Den är juh genom tidernas bästa ballad!! Sen att dom spelar den tillsammans med en symfoni orkester förhöjer bara njutningen! Lyssna på James Hetfields otroligt manliga röst...vackert!!

Metallica - Nothing Else Matters





Den här låten är mer hårdrock men är också inspelad tillsammans med symfoni orkestern. Lyssna på den innan ni tänker att hårdrock inte är er grej. Ta in musiken och framför allt texten som handlar om djävulens lockelser. Om hur han styr oss och våra tankar. Inget jävla satanist skit utan ren verklighet!

Metallica - Sad But True





Den här låten är ganska lugn. Handlar om att man har gjort fel och man vet om det. Man står inte ut med sin egen spegelbild och den enda man erkänner detta för är regnet....han ber om förlåtelse.

Metallica - Low Man's Lyric

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Så jävla bra!

2009-12-01 @ 16:59:02
URL: http://annadavidssson.blogg.se/
Postat av: tallica

ELLER HUR!!!

2009-12-01 @ 17:07:46
Postat av: Anna

Jaa, det gör dem verkligen!

Jasså? Gud vad härligt :)haha, nej jag ska försöka att inte göra det, har ju pojkvän men man vet ju aldrig! hahha

2009-12-02 @ 08:40:08
URL: http://annadavidssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0