När jag ser mig i spegeln...

Vi alla har vissa kroppsdelar som vi gillar och vissa som vi gillar mindre. Det är många som skulle ändra på sin kropp om de kunde och det är ännu mer som redan gjort det. Varför gör vi det? Vad är det som säger att om du inte ser ut på ett speciellt sätt så är det något fel på dig eller så är du ful? Jag skyller detta på media! Alla modemagasiner, tv-program och bloggar! De matar ut bilder och budskap på den ideala kroppen eller utseendet som gör att vi inte längre är nöjda med oss själva. Jag säger inte att jag är emot plastikoperationer...absolut inte. Jag kommer säkert nån gång att lägga mig under kniven jag med. Det jag är emot är att göra det av fel anledning.

"Jag vill operera mig för att jag vill se ut som "nån random kändis"...."

HELT FEL!!!! Vi är alla skapade olika av en anledning! Att lägga sig under kniven för att en viss kroppsdel gör att man mår dåligt är helt ok....av rätta anledningar!! Men å andra sidan...vem fan är jag som säger vilka anledningar som är rätt och vilka som är fel??!!! Jag älskar mina ögon, mina läppar och mina tuttar!! Ok mina små plommon tuttar är visserligen små och jag skulle absolut inte ha något emot att få de i en större storlek men jag skulle inte dö om de förblev som de redan är. Jag är nöjd!! Jag är inte nöjd med mina ben...tycker att de ser ut som två pinnar! Jag är inte nöjd med min mage...den hänger och är allmänt tjock hehe och jag tycker inte om mitt hår!! Men men jag är som jag är och ibland blir jag rädd när jag ser mig själv i spegeln och ibland så dröjer jag kvar för att jag är så jävla snygg!!!!

Vad gillar och ogillar ni med era kroppar??


Kommentarer
Postat av: sara

Jag är väl inte missnöjd med någon kroppsdel, men de finns de som jag är mindre nöjda med...Ex min mage, mina kärlekshandtag på sidorna, min händer, min dubbelhaka, mina gropiga lår och mina big fot fötter...Men å andra sidan finns det de delar som jag är nöjd med: mitt hår, min näsa, min hy, ögonen, och läpparna. Så på det hela taget går det jämt ut!

2009-07-06 @ 09:26:31
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag tycker att det är mycke med mediers upplysning vad en kropp ska se ut i dag med läppar, ansikte och brösten som ska förstoras och förminskas. Alla är olika föda som man ska se ut när man är vuxen när det gäller kroppsdelar oavsett storlek en på små bröst eller stora bröst.Jag själv är nöjd med snoppen och behöver ej förlänga den som det är inne nu bland män att denna ska vara lång. Det är sorgligt att en del kvinnor ska operera sina blygläppar för att få skönare sex. vad kan det bero på?

2009-07-06 @ 09:45:46
Postat av: tallica

*Sara: helt rätt inställning!! jag tycker att du är jättefin :)!



Stefan: jag tycker att det är bra att du är nöjd med din snopp! det är en väääldigt viktig del av kroppen! har faktiskt aldrig hört att kvinnor opererar blygdläpparna för att få skönare sex...hur exakt får man det??*

2009-07-06 @ 10:04:30
URL: http://tallica.blogg.se/
Postat av: Stafen

Man har sett på DR 90120 där kvinnor opererar sina blygläppar som är för stora att de hänger ut eller olika stora och gör dessa lika i utseende. De som har stora blygläppar blir störd av att de åker in i slida när de har sex med sin kille. De upplever det som oskönt att ha så.

2009-07-06 @ 10:08:21
Postat av: tallica

jaha oj...det där visste inte jag...låter faktiskt ganska oskönt att få läpparna intryckta... men man lär sig nåt nytt varje dag!

2009-07-06 @ 10:15:24
URL: http://tallica.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tack för kommentaren. Hade tagit mig i kragen och nu har jag en anställningsintervju i morgon ;)



Jag är överlag nöjd med min kropp. Har dåliga dagar då allt är skit, men oftast är det helt OK. Har kommit fram till detta efter många om och men :)

2009-07-06 @ 14:43:29
URL: http://sab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0