Trasig...

En kommentar från en av mina trogna läsare Thomas.

Ibland blir jag lite orolig för dig....
Inte för att du är ute och partajar eller att du dejtar två killar samtidigt.
Utan just för att du är "trasig och bakis". Att du kanske inte är helt harmonisk och döljer det bakom party och sex.
Vilket ju är helt ok, med tanke på en tuff barndom och en stökig relation med din förre pojkvän.
Jag vill absolut inte lägga några moraliska värderingar på ditt liv - jag är bara lite orolig för dig...
Önskar dig allt gott!!!


Jag ska nu inte lägga upp värsta inlägget om hur kommentaren är så fel och stapla upp argument efter argument.  Problemet är att jag inte kan säga emot för att Thomas har rätt. Jag är inte harmonisk på insidan. Jag är trasig på så många olika sätt att det inte går att rabbla upp alla. Skäl har jag för att vara det men styrkan att ta tag i det....det är det jag inte har. En sak har du dock missuppfattat Thomas. Jag döljer det inte bakom party och sex. Det är terapi för mig...det är så jag orkar igenom.

Tack för att du läser mellan raderna....



Kommentarer
Postat av: Thomas

Visst är jag orolig för dig! För att du inte är lycklig och för att du kanske kommer att göra dig själv illa....

Men - eftersom du är ärlig med dig själv, så är jag helt säker på att du kommer att fixa det!!!

Du har all styrka och livsglädje. Och är en så bra människa :-) Grymt cool!!!



2009-03-30 @ 23:37:48
Postat av: tallica

helt och hållet lycklig är jag inte men det tror jag inte att nån är. jag tror att vi alla är mer eller mindre trasiga på insidan, vissa mer än andra. men jag skulle ändå inte byta plats med någon annan :)

2009-03-31 @ 00:09:28
Postat av: Brainflakes

Man kan ju undra vem som är harmonisk, lycklig och i balans i livet.



Vi är så många som famlar, faller och hittar vägar för att överleva och glädjas. Vägar som kan ses som destruktiva, oansvariga och kanske omoraliska...men vem eller vilka har rätten att bedöma det?



Var stolt över att du finner en väg!



(Sa hen och dömde...)

:o)

2009-03-31 @ 09:23:23
URL: http://brainflakes.blogg.se/
Postat av: tallica

håller me dig till fullo! ingen har rätt att dömma din väg eller säga vad som är destruktivt just för dig...om du nu inte skadar dig själv fysiskt. vad som gör mig lycklig kan göra någon annan enormt olycklig. det svåra är inte att hitta vad som gör en lycklig....det är att våga göra det!

2009-03-31 @ 18:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0