Gift & barn VS Singel

Pratade med en gammal vän precis. Hon berättade att hon är gravid med sitt andra barn. Fan vad allt går snabbt nu förtiden. Det känns som att alla antingen gifter sig eller skaffar barn. Jag börjar känna tiden flåsa mig i nacken. Det känns som att jag måste hitta mig en karl och börja bilda familj. Usch jag vet inte. Jag vill ha barn...men ändå inte. Jag vill gifta mig...men ändå inte.

Egentligen så är jag väldigt ung men jag kan inte hjälpa att känna att jag går miste om något. Alla runt omkring mig verkar juh så himla lyckliga i sina giftermål och ungar. Som ni kanske märker så har min tillvaro kretsat mycket kring detta...jag får ingen rätsida på det.

Vad tycker ni? Föredrar ni giftermål och barn framför singellivet?


Kommentarer
Postat av: Brainflakes

Om jag kunde välja fritt skulle jag sikta på ett arrangemang där jag hade barn drygt varannan vecka.

Det har varit det absolut bästa!!

2009-09-22 @ 07:04:50
URL: http://brainflakes.blogg.se/
Postat av: sara

Älskar din nya design, skit fint!

Vill verkligen inte ha barn, eller gifta mig, trots att jag lever tillsammans med killen i mina drömmar. Men det där familjelivet, med barn, ring på fingret och gulli gull lockar mig inte...Jag mår bra som jag har det nu, utan krav och lovord, tar hellre allting som det kommer utan utan att planera för framtiden.

2009-09-22 @ 09:37:21
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: tallica

*Brainflakes: jag nog fan med dig där! man är då förälder en vecka och ledig för att göra vad fan man vill nästa vecka! för att lyckas med det behöver vi hitta en snubbe som vill detsamma!! Ska vi sätta ut en varsin annons??



Sara: Tack! ibland känner jag oxo så och tänker...alla är inte menade för att fortplanta sig. men sen så känner jag ibland det motsatta. men jag gillar det där med inga krav och lovord...man tar inte varandra för givet då!*

2009-09-22 @ 14:17:38
Postat av: Sabina

Jag vet inte riktigt. Jag gillar tanken för att den känns trygg. Jag gillar trygghet.

Men utöver det.. jag vet inte.

2009-09-26 @ 11:40:11
URL: http://sab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0