Jag ska lyda ditt råd!

Postat av: Thomas

Dubbla budskap är skitjobbigt!!
Är det inte dags att ni pratar ihop er?
Antingen säger ni tack för den tid som varit, gråter, sörjer men kan sen gå vidare.
Eller så gör ni en nystart?

Som ni håller på nu är ju bara jobbigt för dig.
Det finns ett gammalt kinesiskt ordspråk: för att få det man verkligen vill ha, måste man släppa taget om det.
Eller nåt sånt... Våga att släppa taget om honom, helt.

Fram tills dess, kan jag bara skicka en stor, varm kram :-)


Thomas...jag tror att jag ska lyda ditt råd. Jag tror nog att det inte spelar någon roll hur mycket jag säger att vi bara är kompisar för uppenbarligen så känner jag mer än bara vänskapliga känslor. Han vet att jag är grinig på honom för han har inte ringt mig än. Allt är frid och fröjd tills han träffar någon tjej eller bara nämner någon annan tjej. Jag blir ledsen och grinig. Dags att göra något åt saken. Kanske borde jag minska på hur ofta vi hörs. Vi kanske inte borde höras nästan varje natt. Frågan är om jag ska säga att jag tycker att vi ska höras mindre eller om jag bara ska skära ner på det själv. Kanske inte alltid svara och inte ringa så ofta själv heller. Vem vet. Jag kanske gör mig själv en tjänst. Ger mig själv en mer ärlig chans till att låta någon annan komma nära...

Det jag inte kommer att göra är att berätta för honom att jag tycker att vi ska försöka. Jag har gjort det två ggr och båda gångerna har han sagt att det inte kommer att funka. Jag kommer INTE att lämna ut mig själv så där igen. Han vet att jag vill.


Kram påre Thomas!

 




Nu vart det ett sånt där långt inlägg igen...



Kommentarer
Postat av: Thomas

Långa inlägg är bra inlägg. Och kort inlägg är också bra :-)

Tack för att du litar på mig!

Jag hade just en sån period, jag och en tjej hade haft en fantastisk relation och sedan brutit upp. Men fortsatte att "vara vänner". Hon var lite velig med vad hon ville, jag var mycket tydlig med att jag ville starta om.

Så hon kunde kika efter nya killar, lite i lugn och ro eftersom jag ju fanns där....

Men jag kunde inte kika på nya tjejer, eftersom jag ändå hoppades. Så för mig blev det rätt kasst!

Om jag istället hade lagt ned all kontakt, så hade hon antingen saknat mig. Eller inte. Men jag hade fått reda på det med en gång. Nu blev det bara ett långt avslut - som dessutom slutade rätt surt. Tyvärr.

Sen löste det sig för mig.

Och för henne, tror jag. Hon träffade en kille och skaffade barn rätt omgående. Kanske är hon lycklig, eller kanske inte, vem vet?



2010-09-06 @ 19:05:09
Postat av: Thomas

och du - det kommer att gå bra!!

kram påre

2010-09-06 @ 19:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0